Junibacken ökar sin tillgänglighet och närvaro genom att lansera en digital barnbokhandel. Som väntat när det gäller Junibacken är det inte vilken bokhandel som helst, utan Sveriges största bokhandel för barn. Denna rymmer en mängd titlar på hela 20 olika språk och vänder sig till barn i alla åldrar. Lanseringen sker i samarbete med Omniarch.
Nätet är dock ingen ny arena för Junibacken. Sedan en längre tid tillbaka har det varit möjligt att förköpa biljetter online, för Junibackens besökare. Av de över 300 000 årliga besökarna, är det också en majoritet som väljer att köpa sina biljetter på nätet. Den nylanserade barnbokhandeln ses därmed som en förlängning av den webbaserade närvaron.

Kajsa Medin Hansen, VD för Junibacken säger att: ”Vi fortsätter att investera i kundresan för att göra det lättare för våra besökare. Efter ett nytt förköpssystem och ny hemsida gör vi nu barnbokhandeln digital”.
Hon fortsätter sedan: ”Satsningen på bokhandeln ökar tillgängligheten till böcker samtidigt som det är en god möjlighet för besökarna att bekanta sig med en karaktär innan man kommer hit. Väl på Junibacken får upplevelsen nya dimensioner – i teater, sång och lek och utställningar, det vi kallar magin mellan sidorna.”
Just nu erbjuds Junibackens besökare att uppleva utställningen Aja baja på Junibacken som bygger på böckerna Bara knyt, Alfons! och Aja baja, Alfons Åberg.
”Att läsa Alfons är ett perfekt sätt att ladda upp inför eller förlänga ett besök hos oss”
Anna-Luisa Astridsson, detaljhandelsansvarig på Junibacken
Länk till Junibackens nya barnbokhandel hittar du här.